ورود واکسن ایرانی کرونا به مرحله انسانی
نوشته شده توسط : gheirati

 

 

 
 
 
 

با توجه به خبر های منتشر شده، اولین مرحله انسانی تزریق واکسن ایرانی در روز سه شنبه 9 دی ماه 1399 در جمع دوربین های خبری و همچنین با حضور مقام های ارشد بهداشتی و دولتی انجام شد.

شرکت داروسازی شفا، اولین شرکتی می باشد که نخستین پروژه ساخت واکسن کرونا در آن آغاز شده است. این شرکت در روز سه شنبه اولین مرحله انسانی را با تزریق واکسن به سه نفر از داوطلبان شروع کرد. در صورتی که این واکسن سه مرحله آزمایش انسانی را با موفقیت بگذراند، اوایل بهار سال آینده وارد بازار خواهد شد.

اولین فردی که برای تزریق واکسن اعلام آمادگی کرد، طیبه مخبر فرزند رئیس ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) می باشد. این کار وی نشان دهنده آن است که خود مسئولان نظام واکسن ایرانی را قبول دارند. در ادامه دو نفر دیگر آمادگی خود را اعلام کردند و این فرایند همچنان تا داوطلب 56 ادامه خواهد داشت.

 
   
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن مخبر-1024x576.jpg است
 
 
 

واکسن کرونا «کُووایران برکت»

«کُووایران برکت» نام این واکسن است که توسط ایران نامگذاری شده است و ساخت گروه شفا فارمد می باشد. همچنین با همین نام و به عنوان واکسن گروه شفافارمد توسط سازمان بهداشت جهانی در لیست واکسن های در حال ساخت کرونا که اکنون در مراحل مطالعه حیوانی و پیش بالینی قرار دارند، به ثبت رسیده است.

واکسن «کُووایران برکت»، با استفاده از روش ویروس غیر فعال تولید شده است برای ساخت واکسن کرونا از روش های سنتی هم می توان استفاده کرد. در این روش ها معمولا از ویروس های ضعیف یا کشته شده برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. سپس در زمانی که برای دومین بار بدن با آن ویروس برخورد کند، پادتنی خاص را تولید می کند.

تفاوت واکسن ایرانی و آمریکایی

شرکت های دارو سازی کشور چین از روشی مشابه کشور ایران نیز استفاده کرده اند. اما واکسن فایزر آمریکایی از فناوری جدید پیام رسان « آر اِن اِی » تولید شده است. کارایی واکسن ساخت آمریکا بسیار بالاتر و تولید آن بسیار سریعتر از روش سنتی است. برای ساخت این نوع واکسن ها هیچ نیازی به ویروس نیست.

 




:: برچسب‌ها: واکسن کرونا «کُووایران برکت» , ویروس کرونا , کرونا , واکسن , واکسن ویروس کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: